Waarom staat er bij de ondertiteling van '102 minutes...' het aantal etages steeds 1 minder opgeschreven?

Dus zeg maar als er in de video wordt gezegd 78e etage, zie je op de ondertiteling staan 77e etage.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is het ook wel omdat ze daar de 13e verdieping overslaan..

Antwoorden (3)

In amerika is de 1e verdieping begane grond, in nederland is de 1e verdieping de verdieping boven de begane grond... Vandaar is het altijd 1 hoger in amerika.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat wij de begane grond noemen wordt in het Engels "the first floor" genoemd, onze eerste etage is dan de "second floor", vandaar dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+Maar het heeft niks met Engels te maken, in Engeland is het hetzelfde als bij ons als ik het goed zeg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://en.wikipedia.org/wiki/American_and_British_English_differences#Levels_of_buildings
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt gelijk, ik had onderscheid moeten maken tussen UK en US Engels.
Het zal wel komen doordat er in veel gebouwen en hotels de etage 13 wordt overgeslagen waardoor alles dus boven de 13 -1 is. Dus 78- 1 = 77 voor ons dan.

Toegevoegd na 2 dagen:
Sterker nog, er zijn misschien maar 76 etages; 1 is begane vloer idd maar de 13e wordt altijd of meestal overgeslagen dus vanwaar die minnetjes?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
leuk gevonden, en klopt ook in gevallen van sommige hotels.. maar de bovenstaande antwoorden zijn meer waar, hier is de 1e verdieping de verdieping boven de begane grond. in het engels (engeland en amerika) is de "first floor" de begane grond.